Wirtualna centrala

Usługa Virtual PBX i IP Centrex to możliwość pełnego lub częściowego outsourcowania systemu telekomunikacyjnego w firmie. Rozwiązanie skierowane jest do klientów biznesowych poczynając od małych kilku osobowych firm, aż po wielo-oddziałowe korporacje posiadające własne call center. Poza realizacją wszystkich charakterystycznych dla central telekomunikacyjnych usług, jak numery i połączenia wewnętrzne, powitanie, billingowanie poszczególnych użytkowników, realizacją klasycznych połączeń przychodzących i wychodzących, operator zapewnia także numery telefoniczne w dowolnej ilości stref numeracyjnych, realizację darmowych grup biznesowych, oraz szereg usług dodatkowych takich jak: IVR, Fax2mail, Vocie2mail, możliwość integracji z systemami IT, przekierowywanie połączeń, możliwość tworzenia dowolnych reguł blokowania połączeń, tworzenie schematów telefonicznej obsługi klientów, administrację usługami użytkowników przez www. Virtual PBX jest, więc doskonałą alternatywa dla firm, które nie chcą inwestować w drogie rozwiązania sprzętowe i ich kosztowną administrację.

Zalety

  • Możliwość błyskawicznego dodawania i usuwania użytkowników oraz przypisywania im dowolnych usług dodatkowych.
  • Dowolna skalowalność pozwalająca na bardzo szybką i elastyczną rozbudowę systemu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
  • Możliwość zarządzania usługami użytkowników bezpośrednio przez stronę www.
  • Obniżenie kosztów wynikające z braku konieczności kupowania oraz administracji systemem telekomunikacyjnym.
  • Przenośność terminala w dowolne miejsce posiadające dostęp Internet.
  • Możliwość podłączenia dowolnego urządzenia pracującego w standardzie SIP, co pozwala na swobodny wybór dowolnego typu i producenta terminali.
  • Zmniejszenie kosztów w zakresie, opłat abonamentowych.
  • Znaczne zwiększenie zakresu funkcjonalności i związane z tym podniesienie efektywności pracowników.
  • Bardzo wysoka niezawodność systemu, wynikające z wielopoziomowej redundancji.

Możliwości

Warianty zastosowania takiego systemu są praktycznie ograniczone tylko wyobraźnią osób odpowiedzialnych za implementację. Łato wyobrazić sobie przykład wielo oddziałowej firmy, w której w jednym z oddziałów nikt nie może w danym momencie odebrać połączenia, dzięki przekierowania rozmowa taka może zostać odebrana przez pracownika centrali lub innej fili bez ponoszenia kosztów połączenia. Innym wariantem przekierowań (np. na telefony komórkowe) jest usługa follow-me, dające możliwość stałego kontaktu klientów z ich opiekunami, w sytuacjach gdy znajdują się poza biurem. Dla małych firm bardzo cenna będzie możliwość zastosowania systemów IVR, które z uwagi na wysokie koszty, były dla nich do tej pory niedostępne. Warto też zwrócić uwagę na praktyczne zastosowanie usługi Fax2mail, dzięki której każdy pracownik otrzymuje własny numer faxu, przypisany do konta e-mail oraz automatycznego archiwum dostępnego przez www. Analogiczna jest też zasada działania Voice2mail.